הבלוג שלנו

ההבדל בין קידום בארה"ב לקידום בישראל

עומר לוינסון

עומר לוינסון

כותב מקצועי ויועץ תוכן אסטרטגי, בעלי ווביאל דיגיטאל ומייסד OneTree עמותה לקידום העלייה לארץ.

ההבדל בין קידום בארה"ב לקידום בישראל


קמפיין קידום אתרים בארה"ב או בכל מדינה אחרת או שונה לחלוטין מקמפיין קידום אתרים בישראל. במאמר זה אסקור את השינוים העיקריים ואשתף את תוכנית העבודה הכללית שאיתה לרוב אני עובד עם לקוחותיי בארה"ב או במדינות אחרות. חשוב להדגיש שזו נוסחה כללית וקיימים הבדלים משמעותיים בין כל נישה ונישה. ככלל, קידום בארה"ב שונה מכל קמפיין קידום בחו"ל ולכן היבט משמעותי בבחירת איש SEO או חברת SEO בארה"ב הוא הנסיון הרלוונטי.

כעיקרון, ההבדל המשמעותי הבסיסי ביותר הוא הגודל, ובהתאמה החיפושים הלוקאליים …

מה הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על קידום לוקאלי בארה"ב?

לצד כל הפרמטרים שמשפיעים על קידום ורלוונטים כמעט לכל המדינות, ישנם כמה היבטים חשובים מאוד שמשפיעים על קידום לוקאלי בארה"ב, ובפרוייקטים שאני מקדם אני מפנה את מלוא תשומת הלב להביטים הבאים:

יוטיוב

סרטון יוטיוב אשר מוטמע באתר (embedded) ורלוונטי למילות החיפוש שלנו יכול לחולל פלאים ולעזור באופן משמעותי בקידום האתר. חשוב לשים לב ולכתוב בתיאור של הסרטון תוכן אשר מותאם למחקר מילות החיפוש שלנו בצורה אנושית, וניתן ליצור סרטונים מגניבים אשר משרתים את המטרה בכמה עשרות דולרים בודדים. המטעה של סרטון היא חיונית ועוזרת מאוד בקידום (לצד התנועה שנרוויח מיוטיוב).

און פייג' SEO

אז נכון, אופטמיזציה על גבי העמודים היא חשובה במיוחד בכל האתרים שנרצה לקדם. בכל זאת, יש מספר מאפיינים ייחודיים לקידום לוקאלי בארה"ב , בקנדה ובמדינות גדולות נוספות. חשוב להתאים את התוכן לאזורי השירות מבחינת ZIP Codes , ערים ומדינות. אלמנט סופר סופר חשוב שלא רבים מודעים אליו הוא המטעה של קוד קישור לעיר על גבי התמונות באתר (GEO Tag) , כלומר, בעזרת כלים חינמיים וגם כמה כלי פרימיום נוכל להטמיע שיוך של העיר לכל תמונה שנרצה. כמו כן, מאוד חשוב להטמיע מפה של אזור השירות באתר ( עדיף באמצעות גוגל מפות)

איכות קישורים

אם בארץ קישורים עם אנקורים ישירים עדיין עובדים, בארה"ב הסיפור הרבה יותר מורכב. על נושא בניית הקישורים בחו"ל ובארה"ב אני יכול לכתוב ספרים שלמים, אבל נגיד בקצרה שחשוב מאוד לבנות יחסית הרבה אנקורים של הברנד URL ולאו דווקא אנקורים של מילות המפתח.

(The Hoth)

דומיין

דומיין או "שם מתחם" בעברית הוא פרמטר חשוב מאוד שיש לבדוק אותו לעומק לפני שבכלל ניגשים לפרויקט קידום. גם אם תפסתם דומיין פצצה עם קישורים טובים לאו דווקא שתוכלו להשתמש בו לטובתכם, לפחות באופן מיידי. מה שקורה הוא שעסקים מקדמים ויוצרים הרבה Citations לעסק, כלומר מודעות בYELP, YP ועוד המון אתרים. אם הדומיין שלכם כבר מקושר לעיר מסוימת בצורה נרחבת ברחבי הרשת, מחכה לכם עבודת ניקיון רצינית שעורכת מספר רב של שעות ולעיתים ימים. אני ממליץ להשתמש בדומיינים מסוג EMD או PMD ( דומיינים מדוייקים כמו : LosAngelesEpoxyFlooring.com או דומיינים חצי מדוייקים כמו LosAngelesEpoxyPros)

מיקוד (ZIP CODES)

האמריקאים יודעים את המיקוד שלהם לפני שהם יודעים איך קוראים לאמא שלהם. וברצינות, מיקוד הוא נושא סופר חשוב ולפעמים משחק נכון עם התוכן והתאמה שלו למיקוד מבחינת מילות מפתח יכולה לעשות את ההבדל בכל הקמפיין ( דרך אגב, נכון גם לקידום ממומן בגוגל)

איך נקבע מחיר קידום אתרים בארה"ב ( Market Research)

אז תכלס, הגענו לשאלת השאלות. כמה עולה קידום אתרים בארה"ב? אתחיל מהתשובה המעצבנת אבל מבטיח לתת לכם קצת מושג: זה מאוד תלוי.

במידה ואתם עובדים עם סוכנות אמריקאית סביר להניח שהמחיר הכי מינינימאלי שתדרשו לשלם עבור עבודת קידום בנישות לא תחרותיות יהיה סביב 750$, בפחות מזה קשה מאוד לייצר עבודה איכותית אך יש יוצאים מן הכלל. בנישות תחרותיות , כלומר, (High TIcket) מחירי קידום יכולים להתחיל ב2000$ ולעלות צפונה, הרבה צפונה. המחיר הסופי מורכב מעלות לליד, שבמקרים מסויימים נתקלתי גם בלידים שעסקים משלמים עבורם כ350$ לליד!

בערים גדולות קשה למצוא קמפיין SEO כולל שיהיה במחירים הנמוכים מ1000$ לחודש.

איך תוכלו בכל זאת לדעת כמה בערך יעלה לכם קמפיין קידום? מוזמנים לצפות בסרטון:

תוכנית עבודה

הגענו לחלק הפרקטי, אז מה עושים בתכלס בקמפיין קידום אורגני בחודש הראשון עבור אתרים בארה"ב.

לחודש ראשון

כעיקרון, לאחר התחלת העבודה עם לקוח אבצע בראש ובראשונה מחקר מילות מפתח מקיף, כולל עבודה כפולה ומאומצת בביטוי זנב ארוך כדי להביא כמה שיותר מהר את האתר לאיזשהי חשיפה מינימאלית. לאחר מכן, אבצע את השלבים הבאים:

תוכן- הזמנת תוכן שיכיל את כל מילות המפתח, יעודד לפעולה (Call to action) ויהיה עשיר ואיכותי.

כותרות- לאחר מכן, אתאים כותרות שלרוב יכללו  משהו סגנון של "get a free quote now" כי המון מהלקוחות לא נכנסים בכלל לאתרים ורק רוצים לקבל שיחת טלפון מהירה.

תגיות מטא-  שם אני כולל מספר טלפון של בעל העסק בדרך כלל בעמודי השירות.

און פייג- פה העסק קצת מסתבך, מעבר לפעולות הרגילות שכולנו עושים בארץ או בכל מקום אחר, אני לרוב פותח חשבונות חברתיים באתרים גדולים, שולח סינגלים , מטמיע מיקומים בתמונות והכי חשוב- מכין את האתר בצורה הטובה ביותר לCitations שיגיעו בהמשך באמצעות מבנה נכון ומדויק של מיקום , טלפון וכתובת. בנוסף, חשוב כמו שציינתי להמטיע מפה של אזורי השירות ומיקודים נכונים.

חודש שני

בחודש השני, לרוב נתחיל טיפה בעבודה מוץ לאתר (Off Page) שכוללת:

1.בניית Citations באתרי אינדקס כמו Yelp, YellowPages וכו'. לרוב נבנה לפחות 20 כאלה ולפעמים אף 200, תלוי נישה, תחרות, עיר וכו'.

2. חברתי- שליחת סיגנלים מעמודי החברה ברשתות החברתיות.

תנועה לאתר- צריך להתחיל להזרים תנועה לאתר, ולכן יש כל מיני שיטות שחורות ולבנות להביא תנועה, החל משימוש בקמפיינים ממונים ועד שירותים מתקדמים על הגבול השחור אפור של הSEO.

פרסס רילייס- המפתח בכל בניית קמפיין קידומי- שליחת "הודעות לעיתונות" והפצה שלהם ברחבי האינטרנט למקומות רלוונטים ( בין 15 ל30 בחודש השני והשלישי)

כמובן שכל השלבים הללו באים לצד המשך עבודה בתחום של אופטמיזציה של האתר, העלאת תוכן חדש וכו'.

חודש שלישי

חודש שלרוב סובב סביב בניית קישורים איכותית מאתרים גדולים ורלוונטים, ולא קישורי "זבל" שיכולים לפגוע בקידום בצורה אנושה. בנייה איכותית היא לא רק פרסום מאמרים באתרים איכותיים, אלא שימוש באנקורים ובתזמונים נכונים.

חודש רביעי והלאה

המשך העבודה בתחום בניית הקישורים, העלאת מאמרים ואופטימזציה של האתר. בנוסף יש אפשרויות מתקדמות של בנייה של רשתות תמיכה, מה שמכונה "PBN" או טכניקות ממש מתקדמות של הפניות 301 מאתרי מתחרים או מדומיינים ישנים.

ההבדל בין קידום בארה"ב לקידום בישראל
5 (100%) 2 vote[s]

עוד מהבלוג שלנו

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin